03 juli 2015
Het Web Service team van Aegon heeft een bezoek gebracht aan Gamebasics. Doel was kennisdeling met het Gamebasics team, met name op het gebied van toepassing van Agile/Scrum en het omgaan met klantcontacten.
De bezoekers van Aegon Webshop Service werden ontvangen met een rondleiding door het voetbalstadionkantoor, gevolgd door een interactieve presentatie van directeur Jeroen Derwort. Hierna kregen de aanwezigen de primeur om de nieuwe versie van OSM genaamd “OSM 3”, voor het eerst te testen. Er was ruimte voor vragen en een borrel mocht natuurlijk ook niet ontbreken.
Raymond Manche, Online Marketeer en namens Aegon betrokken bij de organisatie van deze kennisuitwisseling, noemde het een bezoek een groot succes. “Het was interessant om eens te kijken bij een bedrijf dat net als Aegon veel klanten in een online omgeving heeft. Er zijn verrassend veel raakvlakken tussen de Aegon Mijn omgeving en een online game als OSM. Zo zijn metrics als ‘daily/monthly active users (DAU/MAU)’ en daaraan gekoppelde percentuele retentiecijfers, die gemeengoed zijn de gamingindustrie, mogelijk bruikbaar voor ons om meer over onze klanten te weten te komen en ze beter van dienst te kunnen zijn.”
Jeroen Derwort voegde hieraan toe dat dagen als deze zeer inspirerend zijn. “We vinden het leuk om te laten zien hoe we hier dingen aanpakken, maar we leren ook graag van andere bedrijven. Vandaar dat ik uitzie naar de mogelijkheid om bij Aegon een kijkje te nemen.” Dat bezoek staat later dit jaar gepland. “Het is is een groot compliment aan het Web Service team van Aegon dat ze dit soort kennisdelingsmomenten mogelijk maken.”