26 november 2015
ABN AMRO en de Haagse Hogeschool organiseerden deze week “Tech Talents meet Business @ ABN AMRO Dinner” in de Dutch Innovation Factory (DIF), Zoetermeer. Gamebasics was hierbij om met talentvolle studenten aan tafel te gaan en hen te interesseren voor een stage- of afstudeerplaats.
Jeroen Derwort (CEO) en Bowie Derwort (Art Director) waren de afgevaardigden van Gamebasics. Ze kregen voorafgaand aan het diner een presentatie voorgeschoteld over Security Awareness. Iets dat voor de meeste studenten van de opleiding ISM (Internet Security Management) gesneden koek was. Om awareness te bereiken werd de video “The Science of Persuasion” getoond, die ook in de gamesindustrie hoge ogen gooide.
Tijdens een vijfgangendiner kregen de ondernemers de ruimte om in een pitch van twee minuten hun bedrijf te omschrijven en een mogelijke stageopdracht aan te bieden. Dat was voor Jeroen geen probleem (zie hier onze stageopdrachten), zeker niet toen hij vroeg hoeveel van de aanwezigen OSM wel eens gespeeld hadden en zeker de helft van de zaal de hand in de lucht stak.
De studenten konden daarna plaatsnemen naast de bedrijven die hen interessant leken voor een stageplek. Op die manier konden wij een aantal potentiƫle stagiairs leren kennen en Gamebasics onder de aandacht brengen bij studenten.
Wat ons betreft was deze “Tech Talents meet Business” een geslaagd experiment, dat smaakt naar meer!