FAQ

⚽️Over OSM

Wat is OSM?

Online Soccer Manager (OSM) is een online voetbalmanagementspel waar jij de coach wordt van je favoriete voetbalclub. Je speelt samen met en tegen vrienden. Het is makkelijk om te spelen, realistisch en kost weinig tijd.

Wat gebeurt er na een seizoen spelen?

OSM is een één-seizoen-game. Nadat een seizoen met je team is geëindigd, moet je een nieuw team kiezen. Deze stijl van coachen is zeer competitief en wij vinden dat zo de beste managers worden gemaakt. Er is één uitzondering: coach een team in een topcompetitie en probeer je te kwalificeren voor de Winners Cup!

Waar kan ik OSM spelen?

Je kunt OSM overal spelen op de wereld. OSM heeft twee regio’s waarin je kunt spelen: Wereld & Nederland. Dit komt omdat OSM een Nederlands spel is. De meeste van onze managers spelen in de Wereld regio. Als je een vriend niet kan vinden, is hij of zij waarschijnlijk in de andere regio aan het spelen.

Hoe werken de Ranglijsten?

Ranglijsten in OSM zijn gebaseerd op het aantal Medailles dat managers hebben verdiend. Deze medailles worden verdiend door het spelen van wedstrijden. Hoe beter je presteert, hoe meer medailles. Medailles worden opgeteld voor al je managersloten.

Hoe koop ik spelers?

Er zijn drie opties om spelers te kopen in OSM. Scouten, de Transferlijst en Onderhandelingen. Stuur je Scout op pad als je specifieke spelers uit het buitenland wil. Bezoek de Transferlijst als je op zoek bent naar spelers in het algemeen, in binnen- en buitenland.

Laat mijn Scout me in de steek?

Je Scout brengt je maximaal drie spelers, gebaseerd op de criteria die je hebt ingesteld. Als er geen spelers beschikbaar zijn, zal hij kijken naar spelers die dicht bij die criteria liggen. Getalenteerde en goede spelers zijn zeldzaam, let op voor hevige concurrentie van andere managers.

Kan ik de simulatietijd van mijn wedstrijden veranderen?

Helaas niet. Je competities worden gesimuleerd op basis van de server waarop ze staan. De timer die je ziet telt af naar het moment dat de simulatie van je server start. Je zult waarschijnlijk van server veranderen bij het starten van nieuwe competities. Handmatig veranderen van server of de simulatietijd aanpassen kan niet op dit moment.

Wat zijn de beste Tactieken?

Er bestaat geen juist antwoord op deze vraag. Net als bij echt voetbal hangt de juiste Tactiek af van je eigen team en dat van je tegenstander. Als je op onze social platforms kijkt kun je allerlei discussies vinden over de beste Tactiek in OSM. Tip van ons: test zoveel mogelijk Tactieken als je kan tijdens wedstrijden en Oefenwedstrijden en bekijk zelf welke voor jou het beste werken.

Kan ik OSM volgen en met andere managers praten?

Dat kan zeker!

  • Win speciale manager contests, bekijk OSM-nieuws en doe mee aan leuke quizzen op onze Instagram!
  • Vind managertips, echte voetbalstatistieken en OSM-informatie op onze Facebook!
  • Ga met vragen in gesprek met onze admin en volg ons op Twitter!
  • Praat met andere mangers over alles wat je maar wil op onze Facebook Community!
  • Praat met andere gamers over OSM op elk mogelijk level en join onze Discord!
  • De echte hardcore managers zijn op ons forum op het goede adres!
  • Ga de diepte in met andere managers en bekijk onze Reddit!

💻Mijn account

Hoe maak ik een account aan?

Je kunt een account aanmaken door onze app te downloaden op Android of iOS en daarna de instructies op te volgen. Als je op je desktop wil spelen, ga dan naar https://onlinesoccermanager.nl.

Hoe beveilig ik mijn account?

Zorg ervoor dat je je account beveiligd zodat je nooit toegang tot je account verliest. Je kan dit gemakkelijk doen door je e-mailadres aan je account te koppelen (vergeet niet om je e-mailadres te bevestigen via je eigen e-mail) zodat je altijd een nieuw wachtwoord kan opvragen. Ga naar je Profiel en tap op je avatar. Je kunt daar ook je account koppelen aan verschillende social media om later weer toegang tot je account te krijgen als dat nodig is.

Hoe krijg ik weer toegang tot mijn account?

Als je je account hebt beveiligd door je account te koppelen aan je social media of e-mailadres, kan je een nieuw wachtwoord aanvragen op het login-scherm. Als je dat niet gedaan hebt, kan ons Support Team je misschien helpen. Stuur ze een e-mail op nl.support@onlinesoccermanager.com.

Kan ik mijn managernaam veranderen?

Helaas niet. Dit in verband met technische beperkingen. Dus kies verstandig!

Mag ik meer dan één account hebben?

Het gebruik van meerdere accounts is niet toegestaan, zoals staat beschreven in regel 3 van onze Spelregels.

Mag ik het account van iemand anders overnemen?

Het overnemen van andere accounts is niet toegestaan, zoals staat beschreven in regel 4 van onze Spelregels.

Kan ik met hetzelfde account spelen op meerdere platformen?

Ja, dat kan zeker (Android, iOS & website). Zorg ervoor dat je je account beveiligd hebt door het te koppelen met je e-mailadres of social account en je kan rustig op alle platformen inloggen.

Kan ik toegang krijgen tot een geblokkeerd account?

We blokkeren accounts uiteraard niet zomaar. Maar zelfs ons Support Team is niet foutloos. Als je denkt dat je account onterecht geblokkeerd is, maak dan bezwaar aan via de app of website. Ons Support Team zal nog een keer kijken naar de geldigheid van het blokkeren en laat je weten wat het eindoordeel is.

💰Betalingen & Boss Coin-problemen

Waarom krijg ik mijn Boss Coins niet nadat ik betaald heb?

Allereerst, excuses dat dit gebeurd is. Helaas kan het even duren voordat de betaling officieel is goedgekeurd en de Boss Coins technisch overgemaakt worden naar je account. Als je je Boss Coins nog steeds niet ontvangen hebt na 24 uur, neem dan contact op met ons Support Team via nl.support@onlinesoccermanager.com.

Wat moet ik doen als ik per ongeluk Boss Coins heb gekocht?

Iedereen maakt fouten, we helpen je graag om die op te lossen. Neem contact op met ons Support Team via nl.support@onlinesoccermanager.com. Gebruik je Boss Coins niet als je je geld terug wilt.

Ik heb Boss Coins gebruikt in OSM maar het werkte niet?

Als je Boss Coins uitgeeft voor een actie in OSM en het werkte niet, neem dan contact op met ons Support Team via nl.support@onlinesoccermanager.com. Voeg een gedetailleerde beschrijving toe van wat er gebeurde voordat het misging.

Ik heb een zakenvoorstel geaccepteerd in OSM maar het werkte niet?

De Businessclub voorstellen zijn de verantwoordelijkheid van onze partners. Het kan soms even duren voordat het zakenvoorstel is gevalideerd en de Boss Coins technisch zijn overgemaakt. Als je geen Boss Coins hebt ontvangen na een week, neem dan contact op met het support team van die specifieke partner. De gegevens kan je vinden als je op het voorstel tapt.

Neem geen contact op met de ontwikkelaars van het spel dat je gespeeld hebt voor het zakenvoorstel.

👨‍⚖️Fair play

Wat wordt er verstaan onder cheaten in OSM?

Een manager cheat als zijn of haar acties ingaan tegen de Spelregels. Lees ze goed zodat je geen onschuldige managers aangeeft.

Hoe geef ik een manager aan waarvan ik denk dat hij cheat?

Je moet in dezelfde competitie of hetzelfde toernooi zitten als de manager die je wil aangeven in OSM. Ga naar de managerlijst en tap op de manager. Scoll naar beneden op de vergelijkpagina om helemaal beneden bij de cheater aangeven knop te komen. Om ons Support Team zo goed mogelijk te helpen het cheaten te beoordelen is het fijn als je zoveel mogelijk informatie als mogelijk toevoegt (ook met screenshots).

Als je online lastig gevallen of gepest wordt, neem dan direct contact op met ons Support Team via nl.support@onlinesoccermanager.com. Bedankt alvast!

Wat kan ik doen als ik het niet eens ben met het oordeel?

Als je het niet eens bent met hoe ons Support Team jouw aangifte heeft behandeld, kun je altijd bezwaar aantekenen door te reageren op de e-mail die je krijgt van het oordeel.

Hoe kan het dat mijn tegenstander zo'n ontzettend sterke Selectie heeft?

OSM draait om het versterken van je Selectie en het verslaan van je tegenstanders. Dit kan je doen door spelers te verkopen, spelers te kopen, spelers te trainen, Oefenwedstrijden te spelen en actief te managen in het algemeen. Elke manager kan Boss Coins gebruiken om dit proces te versnellen, betaald of gratis verkregen via dagelijkse beloningen, zakenvoorstellen uit de Businessclub, Achievements & het beklimmen van Divisies.

Als je echt denkt dat er iets niet in de haak is, help ons dan door de manager in kwestie te melden via de Cheater melden-functionaliteit.