Indigo 2019

05 juli 2019

28 juni was de dag dat onze nieuwe game Dynasty Duels (Android & iOS) het levenslicht zag buiten onze veilige gamestudio in Zoetermeer. Althans als je alle gebruikerstesten en de huidige spelers van de soft launch in Nederland buiten beschouwing laat. Het Nederlandse indiegame-evenement Indigo was hiervoor een perfecte mogelijkheid. We konden met veel collega’s aanwezig zijn en er waren veelbelovende games en developers. Daarnaast wilden we graag een talk houden om indies te inspireren.

Bij onze stand konden geïnteresseerden op een gigantische smartphone al swipend de strijd aangaan met verschillende dynastieën in Dynasty Duels. Onder toeziend oog van onze developers brak de strijd los. Vikingen, Piraten, Egyptenaren en Romeinen vlogen over het scherm. Naast plezier is input van zo’n groep game minded mensen ontzettend nuttig om terug te brengen naar onze kraamkamer in Zoetermeer.

We werken ook al 15 jaar aan het succes dat OSM heet. De kennis en ervaring die we hiermee opgebouwd hebben is te mooi om voor onszelf te houden. Vandaar dat we een talk hielden om nieuwe gamemakers te inspireren. Onze data-analist Michiel van Galen nam dit klusje op zich en vertelde een half uur over How to Generate Value from your Game Data. En data hebben we genoeg dankzij miljoenen OSM’ers. De kunst is om te leren wat je ermee kunt doen.


De aanwezige developers namen de informatie enthousiast in zich op. Een toegewijde data-analist, dat is een luxe die veel kleinere studio’s zich niet kunnen permitteren. Naast de technische uitvoering van data warehousing ging het over de belangrijkste KPI’s, gebruikersinput en slim gebruik van budget. Hopelijk konden de aanwezige developers hiermee hun voordeel doen op weg naar succesvolle games!

Deel dit artikel